گذری بر همایش مسؤولان روابط عمومی اتحادیه

وقتی دعوت نامه همایش را دیدم از اینکه بالاخره در اتحادیه هم نگاهی جدی به روابط عمومی شده است متعجب و کمی هم خوشحال شدم. متعجب از اینکه از زمان ابلاغ چارت جدید اتحادیه، تا کنون چندین همایش برای مسؤولین و دست اندرکاران برگزار شده ولی خبری از یک همایش نیم روزه هم برای روابط عمومی ها نبوده است و خوشحال از اینکه بالاخره اتحادیه تصمیم به رسانه ای شدن گرفته است.
همایش دو روزه بود روزهای نهم و دهم آبان. از بعدازظهر هشت هشت هشتادوهشت در محل همایش بودیم تا ظهر یک شنبه دهم آبان. همانطور که انتظار داشتم، اکثر مسؤولان روابط عمومی، در واقع مسؤول روابط عمومی نبودند. حتی مسؤول سیستان و بلوچستان می گفت که از ساعت 8 صبح به این سمت درآمده است. و چه ساعت مبارکی. ساعت 8 روز میلاد امام هشتم یعنی هشت هشت هشتادوهشت!
داخل پرانتز (بعضی چیزها وقتی خیلی تکرار شوند شیرینی و حلاوتشان دیگر به مذاق خوش نمی آید. مثل همین قضیه هشت و … که من در بالا دو بار تکرار کردم. فرض کنید که یکی هر روز یک وعده عسل بخورد. اگر چه بسیار لذیذ و شیرین است اما بعد از یک هفته مداوم، دیگر برای طرف آن مزه اول را ندارد و چه بسا عواقب بدی هم داشته باشد.)
برخی اصلاً مسؤول روابط عمومی نبودند و برای خالی نبودن عریضه آمده بودند. و برخی هم که اصلاً نیامدند.
این همایش هم مثل اکثر قریب به اتفاق همایش های متداول، برای من چیز جدیدی نداشت. و بسیار هم کسل کننده بود. تا جایی که خود مدیر حوزه دبیرکل، ارتباطات و امور بین الملل جناب آقای رمضانعلی در یکی از سخنرانی ها خوابش برده بود.
تقریباً هیچ یک از سخنرانان همایش سرفصلی برای ارائه نداشتند و بیشتر همایش درد دل ها بود تا همایش آموزشی. تازه در دعوت نامه مان آمده بود که ارزیابی خواهیم شد و تأثیر دارد و فلان و چه. که یعنی کشک. و اصلاً برگزارکنندگان همایش و سخنرانان در حد این نبودند که من یا برخی از دوستان دیگر را ارزیابی کنند. چه کنیم که بچه شهرستانیم.

البته این را انکار نمی کنم که دوستان دفتر مرکزی در حد توانشان سعی کرده بودند همایش خوبی برگزار شود. یکی از جنبه های مثبت همایش، حداقل برای من، آشنایی با برخی از فعالان روابط عمومی کشور بود و دومی هم بازدیدمان از خبرگزاری مهر. امیدوارم اصلاحاتی که بعداً با دبیرکل محترم در میان گذاشتم بتواند راهگشای کارهای روابط عمومی در اتحادیه باشد.

دکتر باقریان باقریان، رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی ایران – پراکنده گویی هایی درباره استفاده از فناوریها در روابط عمومی گفت. اینکه باید متحول شویم. مخالف سرسخت روابط عمومی سنتی بود.

مسؤولان روابط عمومی اتحادیه استان هامسؤولان روابط عمومی اتحادیه استان ها در وقت سخنرانی آقای باقریان

مهندس تنگشیرمهندس تنگشیر، بازرس هیأت مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی ایران – دسته بندی خوبی روی مطالبش داشت. حیف که وقت کم بود.

حضور دبیرکل در همایشحضور دبیرکل و معاون آموزش و سازماندهی اتحادیه در جمع مسؤولان روابط عمومی

حضور دبیرکلحضور دبیرکل در جمع مسؤولان روابط عمومی

حضور دبیرکلاز راست به چپ: معاون آموزش و سازماندهی، من، دبیرکل

سیفیسیفی، مسؤول پرتال آینده ساز- تا جایی که من سر می آورم دفتر مرکزی از نظر فناوری های نوین بسیار ضعیف است. یکی از دلایلش هم کمی اطلاعات مسؤول آن است. پرتال که چه عرض کنم، یک سایت بی در و پیکر است با هزاران مشکل. در همایش گفته شد که به جای سایت های استانی همه یک زیردامنه در پرتال باشند. به نظرم با وضعیت فعلی امکان پذیر نیست. بیشتر حرف هایش شکایت از دفتر مرکزی بود تا آموزش پرتال یا ارائه راه حل.

مدیر حوزه دبیرکلرمضانعلی، مدیر حوزه دبیرکل، ارتباطات و امور بین الملل و مسؤول برگزاری همایش – آنگونه که انتظار می رفت سخن نگفت و بیشتر به بیان خاطره پرداخت.

کریمیکریمی، مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی – خوب حرف زد. بیشتر سیاسی بود تا چیزی که به درد یک روابط عمومی تازه کار بخورد.

دبیر سرویس آیین و اندیشه فارسمحمدی، دبیر سرویس آیین و اندیشه خبرگزاری فارس – موضوع صحبتش در مورد ارتباط با رسانه بود. حرف های به درد بخوری زد.

رمضانعلیصحنه مربوط به چرت آقای رمضانعلی، نشانگر کسل کننده بودن جلسات

مؤمنیمؤمنی، سردبیر نشریه آینده سازان

عضو تحریریه آینده سازانمحسن قزلی، دبیر ستون اخبار نشریه آینده‌سازان – اگر ناراحت نشوید می‌گویم اصلاً مفید نبود.

در  حال خوردن صبحانهصبح روز یکشنبه و در حال خوردن صبحانه – از راست به چپ (آنهایی که معلومند): مسؤول روابط عمومی گیلان، من، گلستان و اردبیل

مهرباناسمش از ظاهرش پیداست، جناب «مهربان»، مسؤول روابط عمومی مرکز فرهنگی-تبلیغی آینده سازان

عکاسمهدی مؤذن، عکاس خبری و عکاس نشریه آینده‌سازان – تنها کسی که جلسه‌اش شبیه کارگاه بود و فکر می‌کنم اکثر دوستان بهره بردند.

جمع مسؤولان روابط عمومیجمع مسؤولان روابط عمومی اتحادیه استان ها – من که کاملا مشخصم :-)

محمدیمحمدی، مدیر روابط عمومی خبرگزاری مهر – بازدید از خبرگزاری مهر برایم ایده های جالب و جدیدی داشت که بعداً در موردش خواهم نوشت.

خبرگزاری مهرمن و دبیر سرویس سیاسی خبرگزاری مهر

خبرزگاری مهردوستان روابط عمومی در خبرگزاری مهر – البته قصد عکاس عکس گرفتن از ستون بوده که تصادفاً دوستان هم در کادر بوده اند (اثرات کلاس عکاسی کاملاً مشهود است)

ساعتساعت روی دیوار خبرگزاری مهر – این را همینجوری برای تنوع گذاشتم که بدانید ساعت چند بوده!

روزنامه تهران تایمزمحل روزنامه تهران تایمز

    • محمد هادی مهربان
    • ژانویه 12th, 2010

    سلام، خیلی عالی بود مهربان

  1. بدون تراک بک